خسرو فروهر – پخش اسناد دانشگاه هاروارد, مصاحبه نصرت الله امینی درباره مصدق, جبهه ملی و آخوند ها!

برای اولین بار در تاریخ در تاریخ رسانه ها: بخش یکم اسنادی جنجالی از مصاحبه آقای نصرت الله امینی, وکیل و یار آقای مصدق, شهردار تهران در دوران مصدق و استاندار فارس در دوران جمهوری اسلامی! ایشان همچنین پدر محمد امینی که سالها با تحریف تاریخ به تهمت زدن به خاندان پهلوی مشغول بوده است, میباشند!
در این بخش به خواندن آیات قران در جلسات جبهه ملی و نسبت دادن ان آیات به آقای مصدق, سخنان آقای امینی در ابراز ارادت به آیت الله طالقانی با وجود دو همسره بودن آن آخوند و همکاری اش در جبهه ملی, نیز ابراز رفاقت و ارادت آقای امینی به آیت الله زنجانی و نیز توهین آقای امینی به علی دشتی نویسنده و روشنگر بزرگ آنهم سه سال پس از زجر کش شدن ان مرد بزرگ توسط آخوند ها, گوش میکنیم!
پ این مصاحبه یا بهتر بگوییم اعترافات نصرت الله امینی درباره همکاری ایشان, آقای مصدق و دیگر افراد جبهه ملی با آخوندها, فداییان اسلام و نیروهای مذهبی که در سال ۱۳۶۲ در امریکا ا نجام شده است, نشان دهنده این است که بر خلاف گفته های جاعلان تاریخ مانند فرزند خود ایشان محمد امینی, این افراد نه فقط باوری به سکولاریسم نداشتند بلکه عملا در راستای ایجاد یک نظام ملی-مذهبی فعالیت میکردند.
این کاری است که من خسرو فروهر برای نخستین بار در تاریخ معاصر ایران انجام داده و نتیجه روز ها تلاش و تحقیق میباشد. امیدوارم هنگام پخش از حقیر نیز یادی شود!
این برنامه بخش یکم سری برنامه های اسناد دانشگه هاروارد بوده است که به صورت زنده در فیسبوک خودم انجام دادم و اکنون مختصر ان را در یوتیوب و اینستاگرام قرار میدهم!

این نوشته در برنامه‌های تلویزیونی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.