خسرو فروهر : اسنادی که باید ببینید

این نوشته در برنامه‌های تلویزیونی ارسال و , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

6 دیدگاه دربارهٔ «خسرو فروهر : اسنادی که باید ببینید»

  1. nazi می‌گوید:

    عالی بود..مگه میشه گزارش گمان شکن عالی نباشه..

  2. ایران زاد می‌گوید:

    “”خائنین به ایران و پادشاهی مدرن پهلوی را بهتر بشناسیم “”
    بنیانگذاری کنفدراسیون یکی از شرم‌آورترین پدیده‌ها در تاریخ معاصر ایران است. هنگامی که شاهنشاه ایران آغاز به دادن بورس‌های تحصیلی که در گیتی بی‌همتا بود به دانشجویان ایرانی کرد و آنان را راهی کشورهای خارج کرد که با هزینه دولت درس بخوانند و زندگی کنند و به عنوان کارشناسان والا به ایران بازگردند و در گسترش نوسازی و بازسازی ایران همکاری کنند، همان دانشجویان، بورس تحصیلی خود را با کمک “جبهه ملی” در راه بنیان یک سازمان کمونیستی مبارزاتی برای براندازی همان شاهنشاه تمرکز دادند. برخی از رهبران کنفدراسیون پس از انقلاب اسلامی پست‌های کلیدی در جمهوری اسلامی بدست آوردند مانند ابوالحسن بنی‌صدر، صادق قطب‌زاده، داریوش فروهر و صادق زیباکلام…

    -مهدی خانبابا تهرانی” از اعضاء کنفدراسیون دانشجویان ایرانی در “به دام کشیدن و مائوئیست” کردن بسیاری از دانشجویان بی تجربه و تازه وارد به اروپا و امریکا و فرستادن آنها به چین برای دیدن دوره‌های آدم‌کشی و تروریستی می‌گوید:

    “”این سفرها در واقع یک تور سیاسی – توریستی بود. بیشتر یک ماساژ روانی بود…. اعزام افراد به چین بیشتر از جنبه روانی و تاثیر عمومی آن مدنظر بود. واقعیت امر این بودن که افرادی را که به سازمان جلب می‌شدند در واقع آلوده می‌کردیم. فلان جوان را ار درس خواندن بیرون می‌کشیدیم، گذرنامه‌اش را در جوی آب می‌انداختیم و برایش گذرنامه جعلی صادر می‌کردیم… می‌بایستی تمام پل‌های بازگشت را پشت سر این جوانان خراب کرد… می توانم در مورد علی صادقی را که با نام مستعار عباس فعالیت می‌کرد توضیح بدهم. علی صادقی دکترای فیزیک اتمی داشت و در پژوهشگاه اتمی فرانسه به عنوان متخصص درجه اول خارجی با حقوق ماهیانه ده هزار فرانک به کار مشغول بود… پاسپورتش را توی جوی آب انداختند و همراه گروه اعزامی به کوبا او را راهی کوبا کردند.
    پایه‌گذاری این سازمان، در شهر هایدلبرگ (آلمان غربی) در کلوب دانشجویان خارجی دانشگاه هایدلبرگ با نام رسمی کنفدراسیون دانشجویان ایرانی / اتحاد ملی در کنگره نخست از ۲۹ – ۲۶ فروردین ۱۳۳۹ انجام شد. شرکت کنندگان در این کنگره: شیرین مهدوی، منوچهر هزارخانی، منوچهر ثابتیان، بهمن نیرومند، منوچهر آشتیانی، حشمت‌الله معتمدی، روح‌الله و فریدون حمزه‌ای، حسن رسولی، حسیب، عباس‌علی گرامی منش، علی شیرازی، فرخ حسیب، احد رحمان زاده بودند.

    علی شریعتی نیز در سال ۱۳۳۹ هم‌زمان با تشکیل جبهه ملی دوم، به پاریس رفت و به کنفدراسیون پیوست. علی شریعتی در این دوره، سردبیر نشریه «ایران آزاد» ارگان رسمی سازمان‌های اروپایی جبهه ملی بود.

  3. كشكساب می‌گوید:

    با درود بر همه ايرانيان . در يكى از اخرين ادعاهايش ، اعلام كرد كه احمدى نژاد خيلى عالى بود و هنوز از نظر او بهترين است و خامنه اى دزد را تمجيدو اكرام نمود . من ايرانى اول بايد انچه بر سر خود و زنان و دختران و جوانانم در سال ٨٨ بدليل مخالفت با همين دو موجود ضدايرانى ، ( خامنه اى دزد ، و توله او ، احمدى نژاد) ، اوردند را بخاطر بياورم ، سپس به حامى اين دو جانور بيانديشم و آنگاه (( تكليفم را با كسانيكه افكارو ادعاهاى اين حامى حكومت بشدت اسلامى و ضدايرانى حاكم بر ميهنم را اشاعه ميدهند ))، بدانم . پاينده ايران ، سربلند ايرانى . (( توضيحا )) بنده توان ديدن تصاوير و استفاده از اين برنامه را ندارم . فقط با ديدن عنوان ، موضوع را فهميدم و نظر نوشتم . چنانچه خطايى نموده ام ، مرا ببخشيدو و اين نوشته را حذف نمائيد . باسپاس .

  4. masoud می‌گوید:

    درود بر شما بسیار منطقی روشن و شفاف …….بوق … روشون عالی بود عالی همیشه موفق باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.