اسلام و پهلویها, یا مغلطه رضا شاه خوب جلوی آخوند ها را میگرفت ولی حیف پسرش … !

چون در چندین و چند برنامه ام پاسخ این مغلطه مبتذل را داده ام, نیازی به زیاد نویسی نمیبینم, ولی گویا منطق در گوش مردمان ما فرو نمیرود!
چرا فکر میکنید که رفتار رضا شاه با پسرش در رابطه با اسلام تفاوت داشت؟ ماخذ؟  چون  “آیت الله همگان” گفته است؟ چون در افسانه های هزار یک شب آمده است که ” بی بی سی شهرزاد”  در گوش فلان پنجاه و هفتی این قصه را زمزمه کرده بود؟  سریال معمای شاه؟ مصدقی ها؟ چپول های ۵۷؟
تقویم اسلامی را در ایران چه کسی کنار گذاشت ؟ چه کسی به زنان با وجود مخالفت شدید آخوند ها حق رای داد؟ لیست آخوندهای زندانی زمان کدام یک طولانی تر بود؟ جشنهای ۲۵۰۰ ساله؟ تاجگذاری شهبانو به عنوان نایب پادشاهی؟ سپاه دانش؟ انجمن پرورش فکری کودکان و نوجوانان؟ اصلاح قانون خانواده؟ قضات زن و …!؟
آیا با توجه به تاریخ اسلام در ایران, ذهنیت سیاسیون از چپ, مصدقی تا مردم عادی ایران در آن زمان, شاهنشاه آریامهررا میتوان در کانتکست شرایط و واقعیت‌های زمانی مردم, جامعه ایران و دنیای ان زمان مذهبی نامید؟آخر آقای فروهر ایشان به مکه رفته بود, به مشهد …؟
خوب اسکندری از بنیانگزاران جنبش چپ ایران نیز همراه خمینی به مکه رفته بود! جلسات جبهه ملی بسیاری با تلاوت قران و سخنرانی فلان آخوند آغاز میشد! اصلا به خودتان زحمت داده اید نامه های مصدق و یا سخنرانی ها و یا خاطراتش را بخوانید؟
نصرت الله امینی وکیل مصدق که اصلا رفیق خمینی بود, خانه وی با زنش آشنا شد و صیغه عقد را هم دوستش خمینی خواند! مصدق ماه محرم هنگام نخست وزیری جلسات روضه خوانی برپا میکرد و با عبا روی زمین نشسته زار زار گریه میکرد! در نامه هایش به پسرش آرزوی زیارت عتبات را دارد! خوب اکنون چه کنیم؟


حالا رضا شاه خوب شد, پسرش فلان شد؟ فردا هم آریامهر خوب خواهد بود و پسرش بد, نه؟
بهتر نبود بجای پامنبر نشینی کلاش ها همانا مبلغین سید جواد طباطبایی و قاسم سلیمانی ها که فقط برای شبیه سازی به خارج صادر و مدتیست جاوید شاه نیز میگویند, برنامه های گوناگونم مانند رشته برنامهایم درباره مصدق و اسلامگرایی را که در آنها بامعتبرترین اسناد تاریخ سانسور شده میهنمان را بازگو میکنم, را مورد لطف خود قرار میدادید؟ چندین برنامه نیز درباره پهلویسم انجام داده ام که پاسخ بسیاری پرسشهای شما هم میهنان در آن یافت میشود. این برنامه ها را با کمی جستجو در کانال یوتیوبم میتوانید پیدا کنید!

آیا کمبود تمرین در اندیشیدن, تحقیق و استدلالات منطقی مشکل بنیادین مردم ماست؟ آیا به همین دلیل هم پای منبر هر که بنشینند حرف های همان فلان را طوطی وار تکرار میکنند؟
خسته ام کردید, تا باری دیگر که پای منبر یک صادراتی دیگر نشستید و آشفته شدید, بدرود!
خسرو فروهر

https://www.youtube.com/fravahar

این نوشته در نوشته ها ارسال و , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.