به یاد فیلم فرعون

شکست آمون هوتپ چهارم از سلسله هیجدهم, همان اخناتون که انقلابی در ذهنیت انسان باستان به وجود آورد, در برابرکاهنان قدرتمند آمون و دیگر خدایان مصر, آغاز پایان یکی از کهنترین تمدنهای بشریت بود.
سالها پس از اخناتون ,رامسس هشتم فرعون سلسله بیستم مصر, که  سرزمینش سال ها در مسیر پایان بود, در در برابر کاهنان دیگر شانسی برای پیروزی نداشت! وی آخرین فرزند رامسس سوم از سلسله بیستم مصر باستان بود. پدرش آخرین فرعون توانای آن سرزمین کهن را “فردوست ها” همانا درباریان به قتل رسانده بودند! دوران وی نیز کوتاه, اما سقوط مصر دراز مدت بود.
مردمانش که مرگ تدریجی در زیر سایه اهرام پر شکوه نیاکانشان را سرنوشت خود می پنداشتند, با زمزمه نیایش های پایان ناپذیر در کنار کاهنان خود به آغوش باز گذشته ها پیوستند.
خسرو فروهر , شهریور ماه ۲۵۷۸ ایرانی

این نوشته در نوشته ها ارسال و برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

4 دیدگاه دربارهٔ «به یاد فیلم فرعون»

  1. عباس می‌گوید:

    واقعا از شما ممنون هستیم که اطلاعات تاریخی زیادی به منه هموطنتون دادید ارزویی دارم که یک روزی بیایید در ایران در استان مازندران شهر ساری اونجا بتونید یک گفتگوی تاریخی انجام بدید تا باعث بشه جوانانمان به تاریخ خود روی بیاورند با سپاس فراوان

  2. Joudak می‌گوید:

    ممنون از شما بابت آگاه سازی هایی که انجام میدهید،مطالبی که شما نشر میدهید همیشه تازگی و جذابیت دارد،سپاس از شما

  3. کورش می‌گوید:

    با سپاس از داده های جالب و با ارزش تاریخی. ای کاش چند تا فیلم ساز ایرانی در خارج از کشور اراده میکردند و یک فیلم و یا چند فیلم در مورد کورش و داریوش و تاریخ باستان امپراطوری ایران به صحنه میآوردند. ما تعداد زیادی میلیونر و بیلیونر داریم که اگر هر کدام مقداری سرمایه بگذارند، میتوانند بهترین کارگردانها و هنرپیشه ها را به کار گیرند و اثری جاودانی در مورد تاریخ پر افتخار ایران برای نسلهای آینده به جای بگذارند. با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.