پاسخ به سفسطه آقای محمد امینی در صدای امریکا!

Mossadeq joking at trial with his legal aide, Colonel Shahqoliدوستی از من این را اکنون در قسمت پیام ها پرسید: “در برنامه صفحه اخر در صداي امريكا محمد امینی به نكته اي اشاره كرد كه براي خودم پرسش پيش اومد،گفتش كه وقتي مصدق در روز ٢٥ امرداد اعلام انحلال مجلس رو در روزنامه باختر امروز اعلام كرد،شاه علم و غيب داشت از اين موضوع كه نامه عزل مصدق رو ٢٢ امرداد نوشته بود؟!”

پاسخ من به این سفسطه در صدای امریکا: جریان بستن مجلس توسط شاهزاده قاجار آقای مصدق کار یک روزه نبود!
انجام طرح رفراندوم برای انحلال مجلس  توسط نخست وزیری که بایدپاسخگو به مجلس باشد, با سوء استفاده از حکومت نظامی به نوبه خود خیانت به قانون اساسی بوده و همین یک جرم کافی به عزل ایشان بوده است.

آقای محمد امینی آیا نمیداند که در دنیای اینترنت اینگونه سفسطه و تحریف تاریخ دیگر جایی ندارد؟ اگر به تاریخ فرمان عزل مصدق از نخست وزیری و نصب زاهدی به این مقام و روند جریانات انزمان و نیز زمان ابلاغ این احکام یعنی اجرای ان نگاهی بیفکنیم, به آسانی در میابیم که آقای محمد امینی در یک سوداگری شرم آور با تاریخ نه فقط به دیروز ایران بلکه به امروز و مهمتر از همه به آینده ایران خیانت میکند. در شرایطی که باید دشمن مشترک ما آخوند ها و جمهوری اسلامی  هدف حمله ما باشند, ایشان به ایجاد تفرقه و دروغ پراکنی میپردازند! تکرار دروغ های بنگاه ها ی تبلیغاتی آخوندی چه سودی برای جبهه آزادی خواهان دارد؟

در زیر لیست کوتاه و مختصری از جریان انحلال مجلس تا پیش از ۲۸ امرداد را برای شما با استفاده از دفاعیات مصدق در دادگاه, گاهنامه ۵۰ سال شاهنشاهی پهلوی و دیگر اسناد میاورم. امیدوارم خواننده محترم خردمندانه به حقایق دست یابد!

۵ امرداد ماه ۱۳۳۲: مصدق در یک نطق رادیویی به مجلس شورای ملی حمله کرده و اعلام کرد که برای انحلال مجلس رفراندوم خواهد گذاشت!

۸ امرداد ماه ۱۳۳۲: نمایندگان اقلیت مجلس بر علیه این تصمیم مصدق اعلام جرم کردند!

۱۱ امرداد ۱۳۳۲: آقای معظمی رییس مجلس از ریاست و نمایندگی مجلس استفا کرد!

۱۲ امرداد ماه ۱۳۳۲ و ۱۹ امرداد ماه ۱۳۳۲: در تهران و سپس در شهرستانها مصدق رفراندم را جداگانه انجام داد!
شرایط این رفراندوم آنگونه مسخره و غیر دمکراتیک بود که حتی خود مصدق اعلام کرد: ” در هیچ کجا زمان اخذ رای بیشتر از ۳ ساعت نبوده است ” , “نیازی به بیشتر از ۲ میلیون رای دهنده نبوده است” و نیز این که فقط روشنفکران بایستی رای میدادند!
رفراندومی که صندوق های آری و نه از هم جدا بود و امکان رای دادن مخفی وجود نداشت زیرا چماقداران مصدقی ناظر و مجری رفراندوم بودند!

۱۹ امرداد ۱۳۳۲: در هنگام رفراندوم در شهرستان ها, در تظاهرات بر ضد این عمل غیر قانونی مصدق عده زیادی از مخالفین مصدق کشته و زخمی شدند.

۲۰ امرداد ۱۳۳۲: سفر شاه به رامسر

۲۲ امرداد ۱۳۳۲: مطابق با قانون اساسی مشروطه, شاهنشاه فرمان عزل مصدق و فرمان نخست وزیری سرلشگر زاهدی را توشیح فرمودند. ایشان از سرهنگ نصیری خواستند که احکام مذکور را به ان ۲ نفر ابلاغ نمایند.

۲۲ امرداد ۱۳۳۲: جلسه مشترک نمایندگان شوروی و ایران در کاخ وزارت خارجه! (وزیر خارجه: حسین فاطمی! که در روز های ۲۶ و ۲۷ امرداد در کنار حزب توده خواهان جمهوری دمکراتیک شد)

۲۳ امرداد ۱۳۳۲: مصدق در نطق خود از رادیو تهران متذکر شد که مجلس شورا باید منحل شود! کاهش تانک های نگهبان کاخ سعد آباد و فرستادن ۱۲ تانک محافظ به خانه مصدق به دستور خود مصدق!

۲۴ امرداد ۱۳۳۲: نامه مصدق به شاه و تقاضای فرمان انحلال مجلس و مخالفت شاه با این خواسته مصدق (خود مصدق میدانست که فقط شاه اجازه انحلال مجلس را دارد!)

۲۴ امرداد ۱۳۳۲: سرهنگ نصیری فرمان نخست وزیری را به تیمسار زاهدی که به خاطر حکم جلب صادره از مصدق در مخفیگاه بود را به وی میرساند!

۲۴ امرداد ۱۳۳۲: وزرات کشور نتیجه رسمی رفراندوم تقلبی و غیر قانونی مصدق را در رابطه با انحلال مجلس و سلب مصونیت نمایندگان مجلس را انتشار میدهد!
نتیجه مسخره این رفراندوم که عرق شرم را حتی بر پیشانی هر مصدق اللهی باید به بار داشته باشد: ۲,۰۴۳,۳۸۹ (بالای ۲ میلیون) رای آری ! و فقط ۱۲۰۷ رای مخالف!! به گفته روزنامه های بین المللی انزمان حتی استالین هم چنین نتیجه رفراندومی را تا کنون نداشت!

شب هنگام نیز نصیری فرمان عزل را به خانه مصدق میبرد که در پاسخ مصدق دستور بازداشت وی را میدهد!

۲۵ امرداد ۱۳۳۲: بیانیه دولت مصدق و این که ۱۱,۳۰ شب کودتا بر علیه وی انجام شده ولی سرهنگ نصیری و یاران توقیف شده اند!
در پی این بیانه اعلام انحلال مجلس شورا بدون امضاء پادشاه توسط دولت مصدق اعلام میشود!

۲۵ امرداد ۱۳۳۲: شاه مجبور به ترک ایران و پرواز از رامسر به بغداد و سپس رم پایتخت ایتالیا میشود!

۲۶ امرداد ۱۳۳۲: فرمانداری نظامی دولت مصدق لیست بازداشت شدگان را صادر میکند!
شاه در بغداد دولت مصدق را غیر قانونی خوانده و زاهدی را نخست وزیر قانونی ایران مینامد!

۲۶ امرداد ۱۳۳۲: هوداران حزب توده مجسمه های رضا شاه بزرگ و پادشاه را در میادین بهارستان و سپه پایین میاورند!

۲۷ امرداد۱۳۳۲: آشوب های خیابانی در تهران و شهرهای دیگر. حسین فاطمی سخنگو و وزیر خارجه دولت مصدق در کنار هواداران حز ب توده سخن از اعلام جمهوری, بازداشت و اعدام هواداران پادشاهی میکند! نشریه باختر امروز آقای حسین فاطمی سند این گفتار میباشد.

پس همانگونه که دیده شد, روند اتفاقات امرداد یک روزه نبوده است. همانگونه که از پیش گفتم, انجام طرح رفراندوم برای انحلال مجلس ان هم توسط نخست وزیری که بآید پاسخگو به مجلس باشد, با سوء استفاده از حکومت نظامی به نوبه خود خیانت به قانون اساسی بوده و همین یک جرم کافی به عزل ایشان بوده است.

سخن کوتاه, این پاسخ را در بامداد به سرعت نوشتم, تا پاسخ پرسش دوست گرامی را داده باشم. امیدوارم خوانندگان از این نوشته استفاده برده و با خرد و وجدان همواره در تلاش برای رسیدن به راستیها کوشا باشند.

با مهر,
خسرو فروهر بامداد ۳۱ امرداد ماه ۲۵۷۵ ایرانی

استفاده از این نوشته فقط با ذکر نام نویسنده مجاز میباشد. امیدوارم ارزش تحقیق و زحمت را گرامی بداریم.

این نوشته در نوشته ها ارسال و , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

7 دیدگاه دربارهٔ «پاسخ به سفسطه آقای محمد امینی در صدای امریکا!»

  1. admin می‌گوید:

    دوستان لطف کنند پاسخ من را در زیر برنامه صفحه آخر صدای امریکا در فیسبوک قرار دهند زیرا من در ان صفحه بلاک هستم!!

    • جلیل می‌گوید:

      حتما خسرو جان این کار رو انجام میدیم

      ممنونم ازت … خیلی زحمت کشیدی

      برنامه قدیمی تر شما در مورد محمد امینی و رابطه اش با خمینی رو ماه ها قبل دیده بودم و خیلی وقته این جور افراد تحریف کننده تاریخ رو میشناسیم…اون فلاحتی مقصره که همش از این افراد دروغ گو دعوت میکنه

  2. پوريا می‌گوید:

    سپاس از پاسخ كامل و جامع كه دادي

  3. پوريا می‌گوید:

    سپاس از پاسخ كامل و جامع

  4. خسرو می‌گوید:

    جناب خسرو، اگر برایتان امکان دارد مصاحبه اخیر آقای مشیری (https://www.youtube.com/watch?v=0lAR3Tnn298) را گوش کنید و به آن در نوشته مشابهی پاسخ دهید. جالب‌ترین قسمت آن مصاحبه بخشیست که آن جناب می‌گوید که کندی دو روزی شاه را به حضور نپذیرفت و سپس روی یک کاغذ شش اصل انقلاب سفید را نوشت و به شاه گفت اینها را اجرا کن! من نمی‌دانم این خصومت عمیق با شاه فقید از کجا سرچشمه گرفته که این افراد با نام را هنوز به دروغگویی یا ناآگاهی وامیدارد

    • admin می‌گوید:

      https://vimeo.com/176203325
      در لینک بالا پاسخ دروغ های بهرام مشیری را داده ام:
      آقای بهرام مشیری کمتر دروغ بگویید: اسناد سازمان اطلاعات آلمان شرقی و پاسخی به دروغ های دشمنان در رابطه با اصلاحات ارضی

  5. سروش می‌گوید:

    خسروی گرامی

    من پاسخ شما رو بطور کامل با ذکر نامتان برای ایمیل برنامه آقای فلاحتی فرستادم و درخواست طرح آن در برنامه، مطرح کردن با آقای امینی و نیز مناظره گذاشتن با شما را نیز مطرح کردم.

    دمتون گرم خسروی بزرگوار

    خیلی از برنامه هاتون استفاده میکنیم.

    تندرست و سرفراز باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.