نهاد دفاع از دموکراسی و آزادی در ایران

http://www.nahadeazadi.com/aboutus/

 

مرامنامه نهاد دفاع از دموکراسی و آزادی در ایران

با گذشت ییش از سی سال از حاکمیت جمهوری اسلامی،اوضاع سیاسی جامعه ایران سرانجام به مرحله ای رسید که در پی خیمه شب بازی انتخاباتی خرداد ٨٨ نشان داده شد که بحران و تضاد در بالایی ها تا چه اندازه حاد شده که دیگر نمیتوانند چون گذشته حکومت کنند و به دنبال آن اعتراض ها و تظاهرات میلیونی مردم مبیین آن بود که توده های مردم نیز دیگر نمیخواهند که نظام جمهوری اسلامی بر سرنوشتآنان حاکم باشد.

اساس شکل گیری نظام جمهوری اسلامی در بیش از سه دهه گذشته بر دروغ، جهل و سرکوب بنا نهاده شده و توده های مردم در سراسر ایران و در تمامی این دوران،جنگ، تحقیر و ستم، بی حقوقی ، فساد و نابرابری را تجربه کردند.

نتیجه حاکمیت سی ساله این نظام تنها به غارت ثروت های ملی و دسترنج مردم خلاصه نشد که خشکاندن ریشه تمامی دستاوردهای بشری در زمینه حقوق زنان، دانشجویان ، جوانان و کارگران و محو تمامی مظاهر پیشرفته و انسانی در زندگی مردم بود.

تجربه زندگی زیر سایه مرگ عیان ساخت که نظام اسلامی با این تناقضاتبی رویه ساختاری هرگز اصلاح پذیر نبوده و هر گونه تلاش برای رفرم، خود به ناهنجاری های دیگر اجتماعی بدل میگردد . لذا خواست مردم و مبارزاتشان در جهت نفی کلیت نظام و اعلام”نه” بزرگ به جمهوری اسلامی است ! این رژیم خود مانع اصلی بر سر راه هرگونه تحول و دگرگونی عمیق مترقی اجتماعی در ایران است، از این رو برای مردم ایران جهت دستیابی به آزادی، دموکراسی و عدالت اجتماعی راه دیگری جز سرنگونی آن باقی نمانده است.

بی شک این اولین بار نبود که تقلبی در انتخابات صورت میگرفت، فوران خشم متراکم سی ساله در سینه های مردم اما اینبار در نتایج دروغین اعلام شده در اینانتخابات قلابی و استفاده از شکافایجاد شده در بالایی ها به طغیانی منجر گردید که علی رغم تمام سرکوبها، شکنجه ها و کشتارها کماکان ادامه دارد.

بر ماست که از خواستهای بر حق مردم ایران که خواهان کشوری آزاد ، دموکراتیک و سکولار میباشند پشتیبانی کنید . جمهوری اسلامیرا در کلیت آن انکار و از حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش حمایت کرده و تمام تلاشهایی که به قصد انحراف این حرکت عظیم اجتماعی و برای زد و بند از بالا عمل میکنند را افشا نماییم.

مبانی خواستها و تلاشهای ما

– آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدنی

– لغو مجازات اعدام، شکنجه و تمامی مجازات های غیر انسانی دیگر چون قصاص، سنگسار و غیره

– لغو حجاب اجباری و داشتن آزادی در انتخاب پوشش

– برابری حقوقی، سیاسی و اجتماعی زنان و مردان

– جدایی دین از دولت، سیستم قضایی و سیستم آموزش و پرورش

– آزادی بدون قید شرط سیاسی و اجتماعی ، از جمله آزادی اندیشه، مطبوعات، بیان،احزاب، تشکل ها،همایش هاو رسانه های گروهی

– برخورداری از حقوق مساوی برایکلیه اقوام ایرانی، تبعات خارجی، فرهنگ ها و باورهای مذهبی و غیر مذهبی

– حفظ تمامیت ارضی

– برابرای حقوقی گرایشات جنسی

– تلاش برای اعزام هیئت های بین المللی به ایران به منظور بررسی جنایت های سی ساله جمهوری اسلامی در جهت معرفی و محاکمه علنی آمرین و عاملین قتلها، ترورها و شکنجه ها و رسیدگی به وضعیت حقوق بشر در ایران

– پشتیبانی از خواست ها و مبارزات زنان، دانشجویان ، کارگران و سایر جنبش های اجتماعی

– تلاش برای پیشبرد و قبولاندن تحریم سیاسی رژیم از سوی دولتها و مجامع بین المللی به دلیل نقض واضح حقوق بشر


بی شک پیش شرط تحقق یافتن مبانی و خواستهای فوق؛ سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و برچیدن نهادهای سرکوب این رژیم و دفاع از برگزاری یک رفراندوم آزاد تحت نظارت مجامع بین المللی برخواسته از اراده بلاواسطه مردم به منظور تعیین حق سرنوشتشانمی باشد.

نهاد دفاع از دموکراسی و آزادی در ایران – ندای ایران ، متشکل از جمعی از ایرانیان ساکن اتریش با نظرگاههای گوناگون می باشد . این جمع با حرکت از اشتراکات نظری بر مبنای منافع و خواست های عموم مردم ایران معتقد به سکولاریسم ، دموکراسی و آزادی در ایران بوده ، به جنبشی مستقل و متکی به اراده مردم برای تغییر نظام جمهوری اسلامی در ایران باور دارد.

در این راه دست شما را به گرمی می فشاریم.

این نوشته در نوشته ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.