سوء استفاده از نام سکولار دمکراسی

14264048_10210170228632969_45874119432409615_n

 از پیش بگویم که البته سکولاریسم  ربطی به دین شخصی مردمان ندارد  ولی آن انقلابیون ۵۷ که به شاه سکولار ایران تهمت اخوند پروری میزنند ولی در کنار خمینی الله اکبر میگفتند, بهتر است پیش از هر چیز  نخست از خود آغاز کنند!

سخنی با آقای حسن اعتمادی گرامی که شخصا برایشان احترام قائل هستم, در راستای سفر حج آقای رضا حسين بر از همیاران اقای اسماعیل نوری علا و جنبش دروغین سکولار دموکراسی فدرالیستی ایشان! (همراه با التماس دعا!)

جناب اعتمادی گرامی خبر مربوطه را از پیام خود شما خلاصه و کوتاه شده بیان میکنم:

” رضا حسين بر که همه جا بعنوان رهبر حزب مردم بلوچستان فعاليت می کنند, عضو «شبکه سکولارهای سبز ايران» اقای اسماعیل نوری علا بودند و پس از شرکت در يک برنامه تلويزيونی درباره شرکتشان در کنگره سکولار و دموکرات های اقای اسماعیل نوری علا، بناگهان اعلام داشتند که به علت پيش آمدن يک «سفر کاری» نمی توانند در کنگره شرکت کنند و امروز از طريق سايت «العربيه» خبر رسيد که ايشان برای انجام مناسک حج به عربستان سعودی رفته اند! ” در پایان نوشته اطلاعیه شما را کامل قرار میدهم!

با این که تجربه من نشان داده است, هر گونه انتقاد از گروه به اصطلاح دموکرات و سکولار شما عواقب وخیمی برای منتقد خواهد داشت, نتوانستم جلوی خودم را بگیرم و مشکل خود را با گروه شما بیان نکنم .

مشکل بسیاری با گروه شما این است: از دید بسیاری آزادی خواهان, شما و دوستان از نام سکولار دموکراسی سوء استفاده سیاسی میکنید و با تجزیه طلبان خجالتی که با کشور هایی مانند عربستان همکاری میکنند, به بهانه فدرالیسم همکاری میکنید. مشکل این جا است که شرط هم گذاشته اید که کسی فقط سکولار دموکرات است که فدرالیست هم باشد!
با یک نامگذاری ساده خود را یکشبه نماینده سکولار های ایران میدانید. یاد آوری میکنم که ادعای آقای اسماعیل نوری علا که ایشان پیشگام و رهبر فکری سکولاریسم در ایران هستندرا بسیاری از دوستان که آشنا با سابقه سیاسی ایشان هستند, را توهین به خرد و نیز حافظه تاریخی خود میدانند! هر کس با شما نیست را دشمن سکولاریسم نامیدن, من را به یاد دورانی میاندازد که همین رفقای شما هر که با خمینی نبود را جاهل مینامیدند !

امیدوارم مساله را شخصی نگیرید, زیرا من برای شما همواره احترام قائل بوده ام.

با مهر, خسرو فروهر

اطلاعيه دربارهء سفر آقای رضا حسين بر به عربستان – بر گرفته از سایت آقای اعتمادی:
“يکی از داوطلبان شرکت در چهارمين کنگرهء سکولار دموکرات های ايران، که به تقاضای خودشان عکس شان در بين شرکت کنندگان در سايت کنگره گذاشته شد، آقای رضا حسين بر بود که همه جا بعنوان رهبر حزب مردم بلوچستان فعاليت می کنند. ايشان که در گذشته عضو «شبکهء سکولارهای سبز ايران» بودند و اکنون چهار سال است که ديگر با اين شبکه ارتباطی ندارند، پس از شرکت در يک برنامهء تلويزيونی دربارهء شرکت شان در کنگره، بناگهان اعلام داشتند که به علت پيش آمدن يک «سفر کاری» نمی توانند در کنگره شرکت کنند. و امروز از طريق سايت «العربيه» خبر رسيد که ايشان برای انجام مناسک حج به عربستان سعودی رفته اند و برخی از مغرضان و حسودان نيز سفر کسی را که لابد بعنوان يک مسلمان سنی واجب الحج شده به سابقهء ايشان در ميان سکولارها ربط داده و در عين حال به دروغ ايشان را بعنوان معاون شبکه سکولارها معرفی کرده اند تا اعتماد مردم به سکولارها را سست کنند. حال، با توچه به اينکه اعتقاد به اديان تباينی با سکولار دموکرات بودن ندارد، و نيز با توجه به اينکه در حال حاضر سياست های ايران بر باد ده ولايت فقيه در تهران و اسلام سياسی تروريستی مورد حمايت عربستان، هر دو، با مواضع سکولار دموکرات ها تخالف دارند، بدينوسيله اعلام می داريم که شرکت در کنگرهء سکولار دموکرات های ايران، از جمله برای مسلمانانی که به جدائی مذهب از حکومت باور دارند، و در نتيجه حکومت های مذهبی مسلط بر ايران و عربستان را يکجا نفی می کنند، آزادانه و داوطلبانه اصورت می گيرد و اکنون هم اگر آقای حسين بر در اين سفر دچار خبط و خطای سياسی شده باشند يا بشوند، و يا دو دستگاه حکومتی مذهبی در ايران و عربستان بخواهند از سوابق ايشان در جمع سکولارها، عليه سکولارها استفاده کنند، نه تنها لطمه ای از اين بابت بر جنبش بزرگ و گسترندهء سکولار دموکراسی وارد نمی آيد، بلکه ما همچنان مجدانه به مبارزهء خود عليه حکومت های ارتجاعی – مذهبی – ايدئولوژيک ادامه خواهيم داد.
اعضاء کميتهء برگزاری کنگرهء چهارم سکولار دموکرات ها”

این نوشته در نوشته ها ارسال و , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.