اسلام ستیزی, مسلمان ستیزی نیست وربطی به نژادپرستی و فاشیسم نیز ندارد

11695996_120619521611156_7535453388438964597_n

سخنی به یاد میرزا آقا خان کرمانی, صادق هدایت, مسعود انصاری, شجاع الدین شفا و دیگر روشنگران بزرگ تاریخ معاصر ایران!
اسلام ستیزی, مسلمان ستیزی نیست وربطی به نژادپرستی و فاشیسم نیز ندارد! ستیز با هر اندیشه ناهنجار نامش روشنگری است نه نژاد پرستی!
در ایران آزاد فردا چه هواداران اسلام و چه مخالفین اسلام باید در بیان اندیشه های خود آزاد باشند, آیا محکومیت آزادی مخالفین اسلام آغاز ۱۴ قرن سکوت جدیدی نخواهد بود؟ مبارزه با خرافات اسلام تا زمانی که بر مبنای خردگرایی باشد, مسلمان ستیزی نیست زیرا اسلام فقط ایده و روشی برای زندگی است, از خود به تنهایی نه جان دارد و نه روان! اسلام ستیزی ریشه از عشق به انسان دارد پس نمیتواند ربطی به نژادپرستی و فاشیسم داشته باشد, همانگونه که هرگونه خرافه ستیزی نه تنها ربطی به فاشیسم نداشته است, بلکه با نگاهی به تاریخ در میابیم که بدون عصر روشنگری در فرانسه هیچ گاه اروپای امروز امکان وجود نمی یافت! اتفاقا در عصر روشنگری برای این که به آزادی برسند روشنگران با مسیحیت نیز ستیز کردند که اکنون در اروپای آزاد شده فعلا نیازی به آن نمیبینند زیرا دارو برای زمان بیماری است, ولی آیا ایران ما اکنون اروپا است؟
اسلام ستیزی جنگ و آدم کشی نیست بر عکس یک وظیفه انسانی است زیرا بدون روشنگری و مبارزه با خرافات امکان به وجود آمدن یک جامعه باز و آزاد در ایران وجود ندارد. ستیز با هر اندیشه ناهنجار نامش روشنگری است نه نژاد پرستی!
کسانی که اسلام ستیزی را برابر با مسلمان ستیزی مینامند, فراموش کرده اند که هیچ انسانی را نمیتوان در دینش فقط خلاصه کرد! همانطور که هیچ انسانی را نمیشود در نژادش و یا قومیتش خلاصه کرد!
امیدوارم این سخنان من شما را ناراحت نکرده باشد و اسباب بهانه برای فحاشی و حمله و اتهام زنی به این جانب را از سوی هر دسته و گروهی فراهم نکرده باشد زیرا سخنی از سوی وجدان و خردم بود.

با مهر, خسرو فروهر آذر ماه ۲۵۷۵ ایرانی

این نوشته در نوشته ها ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

1 دیدگاه دربارهٔ «اسلام ستیزی, مسلمان ستیزی نیست وربطی به نژادپرستی و فاشیسم نیز ندارد»

  1. parviz می‌گوید:

    درود های بی پایان برشما جناب فروهر گرامی سپاس از زحمات بی دریغ شما گرامی در راه آگاه سازی جوانان میهن من ۵سال پیش برنامه های شما را دنبال کرده وبا امکانات محدود وبا تمام این مشگلات درون میهن تلاش درراه پخش کلیپ ها ونوشته ها وسخنان شما کرده وخواهم کرد .وبا این سرعت کم اینترنت وآزار واذیت های این حکومت غیر ایرانی ودست نشانده تمام تلاش خود را خواهم کرد .خسروگرامی اگر راهی برای ارتباط مستقیم که بتوانم نوشتار وعکسی در تلگرام برای شما ارسال کنم سپاسگزار میگردم چون در آدرس تلگرام شما که به کانال شما مربوط است امکان ارسال مطلب یا عکس وصدائی نیست .پاینده وسرفراز باشی گرامی .پاینده ایران مرگ بر رژیم انیرانی آخوندی.بامهر وسپاس.پرویز ۱۶ آذر۲۵۷۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.