آیا از جای خالی من در آن برنامه دیروز گفتمان با جلالی تهرانی یادی کردید؟ تمام زندگیم از تاریخ ایران پدافند کردم, این بود پاسخ؟ شدیدا قلبم شکسته است!

😓

مدت ها است حال و هوای سکوت های سیاستمدارانه را ندارم! مارپیچ سکوت بار سنگین زندگی من است! آیا از جای خالی من در آن برنامه دیروز گفتمان با جلالی تهرانی یادی کردید؟ تمام زندگیم از تاریخ ایران پدافند کردم, این بود پاسخ؟ شدیدا قلبم شکسته است! خجالت نمیکشم که بگویم که بارها خواهش کرده بودم که من هم در آن برنامه باشم تا نظر خود را بگویم ولی به من جواب رد داده شد! درک این دلشکستگی من برای شما میدانم سخت است. برای من نه پول و نه جاه طلبی هیچ چیزی از کودکی مهم نبوده است. از کودکی عشق من فقط تاریخ ایران بوده است! تنها برنامه ساز تلویزیون اندیشه بودم که به توهین های مهدی جلالی تهرانی به تاریخ و فرهنگ ایران پیش از اسلام که در برنامه آقای آقا زمانی بیان کرده بود, کاملا مستند وعلمی در برنامه تلویزیونی خود دوبار پاسخ داد! تمام برنامه سازان دیگر تلویزیون دو هفته سکوت کرده بودند. حتی مورد توهین آقای آقا زمانی پای تلفن قرار گرفتم! دیروز آقای جلالی تهرانی را دوباره دعوت کردند! چرا هنگامی که آقای جلالی باید پاسخ بگیرد, شخص دیگری را با همه احترام به ایشان به جای من دعوت کردند! فقط توهین ها به من حقم بود؟! ولی هنگام بحث حقی نداشتم؟
یک فرصت تاریخی را از من گرفتند! من یک هوادار پادشاهی صدای اعتراض بودم, این صدا را با این کار تغییر جهت دادند! نمیدانم متوجه میشوید چه گفتم؟ به این میگویند مار پیچ سکوت! بروید بخوانید مارپیچ سکوت چیست!
دلم را بار دیگر شکستند! چرا؟ مگر این نبود که دیگران همه سکوت کرده بودند ولی من با تمام دشواری ها و توهین ها به خودم از ایران دفاع کردم؟
کجا بودید شما بینندگان که از جای خالی من در آن برنامه بپرسید؟ شما هم قلب من را شکستید!
خسرو فروهر
این نوشته در نوشته ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

8 دیدگاه دربارهٔ «آیا از جای خالی من در آن برنامه دیروز گفتمان با جلالی تهرانی یادی کردید؟ تمام زندگیم از تاریخ ایران پدافند کردم, این بود پاسخ؟ شدیدا قلبم شکسته است!»

  1. admin می‌گوید:

    یک فرصت تاریخی را از من گرفتند! من یک هوادار پادشاهی صدای اعتراض بودم, این صدا را با این کار تغییر جهت دادند! نمیدانم متوجه میشوید چه گفتم؟ به این میگویند مار پیچ سکوت! بروید بخوانید مارپیچ سکوت چیست!

  2. به دین می‌گوید:

    درود برخسرو عزیز،استادگرامی بنظربنده قرارم نبود که شماباتشریف فرمائیتان ومناظره بایک شخص بی هویت که نماینده ی یک جریان رسوا شده میباشدبهاداده واعتبار به ایشان بدهیدجناب فروهرشما بایدبنشینید وبنگرید که دانش آموخته های شماازعوام وخواص درحدبضاعت فکری چگونه یکپارچه بوی تاختنداگریاری ومدیریت جناب کاردان نبودسیل تلفنهای مردمی بجاهی باریکتری کشیده میشد اگرتوجه کرده باشیدجناب کاردان که بنده بدلیل اینکه بیش ازحدکارت تلفن پشت خطنگه داشته شدم تاشارژم تمام شدازایشان عصبانی بودم ولی دوباراین مزدور به حالتی محترمانه موردبازجوئی قرارداده وذکر کردندکه آقای جلالی سوسن آبادی شما دردسرسازید،استادعزیزم ازشماپرسش میکنم آیادروجه ی شخصیتی شما بودکه درمناظره باشخص بی هویتی که اینچنین اززمینو زمان موردشکرپاشیست شرکت میکردیدفوراجواب میدهم خیرشماباتلنگری هوشمندانه مانع ازاجرای پروژه مرموزوشومی شدید که باترک تازی امام زمان ووکیل العرباداشت استارتش زده میشد اگرکمی تحمل کنید انعکاس کارشما وسعتش رادرمرورزمان نمایان خواهدکردشخصیت شماحظور دربرنامه یاشخاصی همچون جناب دکترایرج شاه ولایتی ایرانیارگرامیست که جایگاه شما رابه نیکی میشناسدوباچنان شعوراحساسی که درصدایشان مینماید ازشماسخن میگویدوآگاهانه درزمان سخنگویی شما سکوت مشتاقانه میفرمایدتابینندگانش ازدرافشانیان بهره برندخسرو عزیز خواهشانه ازشما دعوت میکنم به این نکته توجه کنیدمناظره بین تمدن وجهالت مفهومی ندارد تجربه راتجربه کردن خطاست ،ماهزاروپانصد سال پیش قصدمان باچنین قومی مصاحبه بودولی جواب این بربران ناجوانمردانه تازش بودهمانگونه که دیدیدکوچکترین انتقادیرا ازسمت بانومیرزادگی رابرنتافته وبروی تازید که ایشان هم ازکنایه وعصبیت این فرد جاهل ابرازناراحتی فرمودندورنتیجه باید بگویم که نصیحت نااهل راچون گردویی برگنبداست بگذارید کبوتر باکبوتربپرند واین کچل ها باکچلها بچرندماهم حواسمان هست که نگذاریم که درزمین مابچرندباسپاس ازمهرتان گرامی

  3. ايراني می‌گوید:

    خسرو عزيز
    امشب با اشكان تو ما هم اشك ريختيم بدون كه تنها نيستي همينكه گفتي چرا مردم اپوزيسيون رو قبول ندارن همينه كه ميدونند همه اين افراد حقوق بگير جمهوري اسلامي هستند و بدون طرفداران زيادي داري و چون جايي نيست بتونن در موردت صحبت كنن فكر نكن مردم پشتت نيستن با اينكه ساعت ٢/٥ شب برنامه داري خيليا با جون و دل برنامه هاتو نگاه ميكنن و از اينكه برنامه ات رو قطع كنن نترس تو ميتوني برنامه هاتو ضبط شده بزاري بازم ميتوني صداتو به مردم برسوني به امسد روزي كه يك رسانه فقط يك رسانه مخالف واقعي راه بيفته تا در بهترين زمان و با خيال راحت برنامه داشته باشي و ديروز من خودم از اقاي كاردان انتظار نداشتم كه با تو چنين كند وقتي ديدم برنامه در مورد اقاي اخوند جلاليه فكر كردم طرف مقابل شمايي وقتي ديدم نيستي بغضم گرفت كه بعت اعتراض و دلايلي كه شما اوردي شبكه مجبور شد همچين برنامه اي ترتيب بده و جاي خودت خالي بود و فهميدم كه انديشه هم شبكه مخالف نيست شبكه محكم كردن جمهوري اسلاميه و واقعيتش اينه كه همه افق ايران رو ميشناسن و انچنان كه فكر ميكنيد بيننده نداره من كه تو ايران نميبينمركسي ببينه ولي همه نصف شب پاي برنامه شما ميشينن من تا حالا در خيابان به چندين نفر برخوردم كه ميگفتند تنها برنامه واقعي برنامه شماست من چون همه جا بحث سياسي ميكنم اينها را متوجه ميشن طرفدارانت زيادن. به نظرم بيشتر برنامه هات رو در مورد مارپيچ سكوت بزار تا مردم اگاه بشن كه بي بي سي و بقيه دارن چه سياستي رو پيش ميگيرن از واقعيتهاي هر هفته شبكه هاي ديگه بگو اين الان مهمتر از تاريخمونه چون تاريخو اونايي كه بايد بدونن ميدونن الان مهم اينه پته اصلاح طلبان حكومتي در شبكه هاي ماهواره اي بريزه بيرون تا مردم عين افريقاي جنوبي انها رو تحريم كنن مواظب خودت باش به اميد ازادي ايران پاينده ايران پاينده وطن پرستان پاينده تاريخ كهن ايران

  4. سیامک می‌گوید:

    خسرو فروهر ارجمند,
    سخن امروز شما بسیار درست بود.
    پس از پایان برنامه شما به تلویزیون زنگ زدم و کم و بیش این را به خانم با ادب و فرهنگی که تلفن را پاسخ داد گفتم.
    گفته ها و پیشینه هر کس آینه اندیشه های اوست.
    چگونه است برنامه سازی کسی را بدون بررسیِ پیشینه و گفته هایش به برنامه ای فرا می خواند؟
    در اروپا چنین است که آنکه گناهی کوچک کرده باید چند هفته یا ماهی, به رایگان برای مردمِ همبودگاهِ خود کار کند. چگونه است که کسی با چنین پیشینه ای را بدون گذراندن چنین دوره ای به تلویزیون راه داده اند؟
    خانم با ادب و فرهنگی که تلفن را پاسخ داده بود گفت که “تلویزیون می کوشد تا هر کس پروانه داشته باشد دیدگاه های خود را آشکار سازد.”
    پاسخ دادم که بله چه بسا این کار تلویزیون درست بوده و با فراخواندنِ آن آقای دشنامگو به تلویزیون, به هر ایرانیِ خردمندی که سخنان او را شنیده و با دیدگاه های او آشنا شده, کمک کردید تا این ناسزاگو را بیشتر شناخته و در خاکروبه ی دیدگاه های خود بی اندازد.
    در آغاز و پایانِ گفتگو نیز از خانم با فرهنگی که تلفن را پاسخگو بود خواستم تا این دیدگاه را به گوش فرنشین تلویزیون برساند.
    با مهر,
    سیامک, وین

  5. سیامک می‌گوید:

    خسرو فروهر گرامی,
    در جام جمِ جهان نما می بینم که رژیم سرنگون شده, و مردمِ ناآگاه, نام این نابخرد و نابخردانِ دیگری چون او را در خیابان ها فریاد می زنند و آنها را فرشتگان گذشته و فریاد رَسان آینده ایران زمین می خوانند.
    پس به دوستان و همدیدگاه های ارجمندی که به بایگانی های شنیداری, دیداری, و نوشتاری دسترسی دارند پیشنهاد می کنم تا با گرد آوردنِ بنچاق های دیداری, شنیداری, و نوشتاریِ کوچک و بزرگ از این نابخرد, دستِ او و اندیشه های ناپاکِ او را در فیلمی 60 دقیقه ای برای آیندگان رو نمایند
    با مهر, سیامک

  6. Behnaz می‌گوید:

    فروهر عزيز با شماييم و صدايتان را ب گوش بقيه هموطنان و شاهزاده ميرسانيم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.