نوشته اعتراضی من در راستای مقاله مغرضانه ایت الله بی بی سی در دفاع از آخوند روحانی و قرارداد ترکمانچای-مازندران به نام “در امضای کنوانسیون دریای خزر، آیا به تمامیت ارضی ایران خیانت شد؟” !

خسرو فروهر  –

حضرت آیت الله بی بی سی مقاله شما در سایتتان که حتی نام نویسنده هم ندارد و در اصل دفاعیه ای از حسن روحانی و قرارداد ترکمانچای دریاچه مازندران میباشد, یک مشکل بزرگ دارد! دریاچه مازندران دریا نیست و قوانین بین المللی دریاهای آزاد برایش اجرا نمیشود و به همین دلیل نیز برای تعیین میزان بهره برداری از منابع آن, طول ساحل و نکاتی از این قبیل اهمیتی نداشته و ندارند!
دیگر این که ۵۰% سهم ایران دعوایی جغرافیایی نیست بلکه موضوع بهره برداری از نفت, گاز, ماهیگیری و دیگر داده های این دریاچه است!
به دلیل دریاچه بودن, پس قراردادهای ۱۹۲۱ و بخصوص قرارداد ۱۹۴۰ اهمیت و الویت خاصی در مذاکرات مربوطه دارند؟! چرا ؟؟!
زیرا در هر دو قرار داد از دریاچه بودن به اصطلاح دریای مازندران صحبت شده و استفاده از مزایای ان بین دو کشور شوروی و ایران مساوی تقسیم شده است!
بنابر این وارثین مرحوم شوروی ملزم به اجرا و قبول استفاده از منابع دریاچه مازندران به صورت ذکر شده بوده و هستند!
حتی برای چانه زدن !!!؟؟ لازم بود به این نکات تکیه میشد!
متاسفانه رسانه شما مانند همیشه به صورت استبدادی عمل کرده و به همین دلیل هم نام آیت الله بی بی سی از سوی آزادی خواهان و میهن پرستان به ان داده شده است!

 

این نوشته در نوشته ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

1 دیدگاه دربارهٔ «نوشته اعتراضی من در راستای مقاله مغرضانه ایت الله بی بی سی در دفاع از آخوند روحانی و قرارداد ترکمانچای-مازندران به نام “در امضای کنوانسیون دریای خزر، آیا به تمامیت ارضی ایران خیانت شد؟” !»

  1. salomeh می‌گوید:

    Ayatollah BBC khaen be iran va irani…. bedoonid rooze tasfiye hesab nazdik ast

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.